søndag 12. april 2015

Loppemarked på Smestad skole


Et av Oslos mest populære loppemarked, og det merkes! Jeg pleier egentlig å styre unna disse store loppemarkedene, men siden det ikke var altfor mange denne helgen, tok vi turen. 

For det er verdt en tur hit. Loppemarkedet er velorganisert og det er god stemning. I tillegg er mye av loppene ute i skolegården, og det liker jeg godt, spesielt hvis du har med barnevogn. Men selv om du ikke er på skattejakt er det deilig å komme seg ut - sola skinner, folk er glade og en kake og en kaffetår med gode venner varmer hjertet. Det er det beste med loppis.

Jeg ble intervjuet av NRK P1 i skolegården, de ville ha noen tips og triks til lytterne sine. De kontaktet meg på forhånd og ville være med meg ut på jakt. Blir et innslag på Søndagsåpent kl 16 senere idag.  

Fant jeg noe? Ja, faktisk- de hadde nemlig mye av auksjonsvarene igjen de ikke hadde fått solgt, og der fant jeg en fin, gammel koffert som jeg betalte 100 kroner for.  Det er fordelen med å komme på en søndag- prisene er ikke like stive lenger. Tenker å bruke kofferten til oppbevaring av barneleker i stua, litt finere enn en IKEA-kasse? (Bilder kommer)

Litt utplukka på møbelfronten...

Klikk for å se flere bilder..


...men barnesenger hadde de mange av!

O' du lange kakekø


Masse fine kjøkkenting igjen selv på en søndag! Her må de ha hatt mye lopper..

Jeg tar alltid en titt innom metallgjenstandene- kobber, messing og sink i skjønn harmoni! 




2 kommentarer:

  1. Har du link til lydfilen for radiointervjuet?

    SvarSlett
  2. Lysestaken på bildet med plass til 7 telys er vel egentlig litt kul !?

    SvarSlett