lørdag 20. april 2013

Dagens funn







5 kommentarer:

  1. Fy søren, den var fin!!! De teakmøblene med sorte detaljer er de fineste, men jammen ikke ofte en kommer over. Også i såpass god stand da.. Litt misunnelig, ja:)

    SvarSlett
  2. Ja, det er nettopp det. Hvertfall så sent på lørdagen. Men han som jobbet der mente de akkurat hadde satt den ut, så jeg var vel heldig. Jeg er veldig fornøyd med den!

    SvarSlett
  3. Den var veldig pen! Jeg og elsker å gå på loppemarked, ser etter helt andre ting enn deg, for det meste klær og utstyr til mine 2 barn, men blir kjempe imponert over å se de vakre tingne du finner. Syntes at teakbordet var en flott funn!

    Har du noe tips til hvilken loppemarkeder man burde satse på til helgen i Oslo området? Det er ganske mange og jeg vet ikke om hvem av disse pleier å være bra...

    Takk for mye inspirasjon!!

    SvarSlett
  4. Tusen takk! Til helgen er det ikke like mange byloppiser å velge mellom, men vet ikke om du har bil? Flest på vestkanten og Bærum, og det er jo vel og bra, da det ofte er "finere" lopper å velge mellom (dette stemmer ikke alltid altså!) Sånn er det bare, ressursterke mennesker har en tendens til å gi fra seg finere ting. MEN personlig liker jeg østkant og utkantloppiser best, da det ikke er like mange om beinet på de tingene jeg ser etter. Men igjen, dette er synsing på høyt plan. Det som virkelig utgjør de store forskjellene er når man kommer. Kommer man tidlig på lørdag, kan man finne hva som helst, hvor som helst-- litt forskjell på prisnivå fra sted til sted, men hvis man er villig til å betale litt, så lønner det seg ALLTID å være først. Jeg orker sjelden det lenger, og likevel dukker det heldigvis godsaker opp i ny og ne. Så hvis du er tidlig ute, så må du kanskje velge en litt mindre populær, ellers blir du stående i lang kø. Så da ville jeg kanskje valgt Rødtvedt skole, evt Sofiemyrtoppen eller Ås hvis du bor i den retningen, evt Eiksmarka, Grav eller Askerhallen om du bor i den retningen. Lykke til!

    SvarSlett
  5. Takk for at du skriver så utfyllende respons til mine spørsmål. Det virker som om vi har tenkt ganske likt! Vi har ikke bil og bor på Holmlia. Bil hadde jammen vært kjekt når det gjelder loppemarkeder, særlig med tanke på å nå flere på kort tid... :) Jeg har også syntes at det er best med de på utkant - og har samme begrunnelse som deg: der er det mindre trangt og mindre køer og stort sett bedre priser. For et par helger siden så var vi først på Abildsø som hadde massevis av bra ting og var godt organisert og hadde også gode priser. Etterpå dro vi til Oppsal og det var ikke noe særlig utvalg og massevis av folk. Angret meg at jeg dro fra Abildsø. Etterpå så jeg på kartet at rundt Abildsø er det stortsett eneboliger mens rundt Oppsal var det blokker. Dessutten så samler de inn i mange måneder i forveien på Abildsø.

    Førrige helg var jeg på Ingeråsenskole på Kolbotn. Syntes altid de har mye bra og gode priser. Den beste på Østsiden syntes jeg er Hellerastenskole. Utrolge gode priser og veldig gode lopper.

    Lykke til til helgen!
    -Emily

    SvarSlett