torsdag 14. juni 2012

Strie er undervurdert!

Når vi renoverte huset vårt ifjor, fant vi masse strie i veggene (vanlig måte å isolere på i gamle dager). Men én av striesekkene hadde tekst, og jeg ble helt fra meg av glede. Vi hadde ikke kunnet ta vare på nesten noen ting- alt av materialer og panel var ihjel-spikret og råttent. Så da jeg så denne (ganske møkkete og ekkel), MÅTTE jeg ta vare på den! En liten vask og litt stryking, så ble den kjempefin. Hadde egentlig tenkt å ramme den inn, men vi fant noen gamle nagler/spikre i kjelleren, så vi prøvde å bare "spenne" den opp direkte på veggen først, og ble veldig fornøyd med den løsningen!

Er så glad i strie at jeg har kjøpt inn metervare av lett farget strie (gråtone), som jeg skal sy gardiner av. Tror det kan bli en perfekt miks av røff og mykt i spisestua og stua. Skal holde dere oppdatert!

2 kommentarer:

  1. Hei! Dette ble råstilig! Jeg har sett etter strie i metervare, men har ikke funnet noe. Hvor fant du? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjøpte det på stoff og stil (stor stoffbutikk) på Alnabru!

      Slett