fredag 20. april 2012

Butikken med det rare i

 
Jeg ankom Ski SOS Bruktbutikk litt før estimert åpningstid og en eldre herremann puslet litt ut og inn av butikken. Ivrige forbipasserende var pratesalige og herremannen; «Det er bare å gå inn å titte…» Oi! OK? Shit? Her var det mye....




Jeg fomlet febrilsk rundt og prøvde å skaffe meg overblikk, samtidig kunne jeg høre samtaler mellom to menn og en kvinne. De jobbet der....utrolig hyggelige folk. Vi slo an en prat og jeg fikk vite at alle "ansatte" jobbet frivillig og hele overskuddet etter at husleien var betalt gikk til barn i India.




Tidligere har butikken fått tilbakemeldinger på høye priser, noe jeg synes var merkelig, for prisene var overkommelig, men tydelig at de har god oversikt og vet produktenes bakgrunn. Her kan man møtes i gode forhandlinger slik at begge parter føler de har gjort et skup!


SOS Gjenbruk har alt, og da mener jeg alt! Butikken er proppa full med rariteter og hyllene er fylt til randen (lokalet er ikke alt for stort). Her er det bare å begynne å lete. Hvordan er det mulig at dette lille skattekammeret har vært så nære, og jeg helt uviten om at det eksisterer?


  
Stikkeordet er GOD TID for her kan du bruke flere timer, og følelsen av å overse noe var konstant. En pust i bakken med en kaffetår (spandert av herremannen) kan være nødvendig. Takk til Tina som tipset om stedet! Fikk med meg noen perler i følge meg selv og er veldig fornøyd...

 Jeg måtte skille denne dama fra mannen sin, vet ikke helt om jeg angrer på det...



 
 Den sorte vasen er dagens favoritt!!

Skal du ha store møbler, var det ikke overflod, men du kan være heldig. Leter du etter noe spesielt, skal du ikke se bort i fra at du kan finne det her. Jeg gleder meg til å dra tilbake....

1 kommentar:

  1. Jeg var der senere samme ettermiddag, og fikk skikkelige rabatter på rammene på grunn av deg, han hadde storkost seg med deg på besøk. De skulle visst ha salg om et par ukers tid, vi får prøve å følge med!

    SvarSlett